En omtumlande vecka

En omtumlande vecka börjar lida mot sitt slut. En vecka som till stor del bestått av väntan, jobbig väntan. Men nu äntligen har vi fått alla svar vi väntat på och vi mår alla bra för tillfället. Idag är första dagen den här veckan som jag vaknar med en lätt känsla, inget som tynger eller oroar mig.

Bianca blev sämre igen i söndags, hon var riktigt hängig och allmänt dålig. Desto mera om händelseförloppet skriver jag inte nu, men vi åkte i alla fall in för att ta blodprov på måndagen. Därefter gick vi bara och väntade på provsvaren som skulle komma på onsdag. Bianca mådde under dessa dagar rätt så bra igen, så det var skönt. På onsdag kom provresultaten som i sin helhet var bra, men vissa värden var förhöjda så de ville ännu få in ett urinprov för att utesluta vissa saker.

Igår fick vi svar på urinprovet, vilket visade sig vara riktigt bra. Hon fick nya mediciner och rådet att fortsätta med specialfoder tills vidare. Man tror i dagsläget att hon har extra känslig mage och eventuellt någon form av magkatarr, exakt vad vet man inte. Just nu mår Bianca bra och den här veckan har vi i alla fall fått fram att det inte är något livshotande hon går och bär på, vilket känns skönt att kunna stryka från listan. Nu tar vi en dag i taget, steg för steg, tillsammans.

Jag är tacksam att jag har en sambo som orkat torka mina tårar, en mamma som tar emot alla mina 700 samtal per dag och omtänksamma vänner. Fram för allt är jag tacksam för att jag har Bianca i mitt liv, och det är det jag vill fokusera på just nu. Hon är här med mig och hon mår bra idag ❤

IMG_2068

En reaktion på ”En omtumlande vecka

Kommentera

