Sol i hjärtat

Solen lyser här i Vasa, så gör den även i mitt hjärta idag. För att lite uppdatera er angående Bianca situationen kan jag säga att det har gått bra idag. Igår kväll mådde hon ännu lite dåligt och kräktes ett par gånger. Ville inte äta någonting och bara sov. Jag gav henne medicinen, som vi nu då alltså fortsätter med åtminstone en vecka till, plus en annan medicin som veterinären sade jag kan ge utöver den vanliga. Imorse ville hon inte heller äta först, men tredje gången jag bjöd mat åt hon lite grann. Hon stod och stirrade på matskålen fem minuter, medan jag stod bakom knuten och tjuvkikade och höll tummarna. Vilken härlig känsla då jag hörde att det började tuggas!

På förmiddagen åkte jag och köpte en ny påse specialfoder, som jag hoppas att hon vill fortsätta äta nu. På eftermiddagen tog jag mat ur den nya påsen, vilket Bianca tyckte var väldigt intressant. Så då åt hon ett litet mål igen utan problem. Morgon medicinerna hade säkert gjort sitt vid det här laget också, så hon hade troligtvis bättre aptit igen.

Bianca var så glad efter hennes första mål mat imorse, jag såg det på henne. Jag kan förstå att det är jobbigt för henne då hon mår illa och säkert vill äta, men saknar aptiten. Vi hade ett stort kramkalas med mycket beröm då hon ätit upp sin mat. Nu har vi nyss kommit hem från en skogspromenad och hon vilar nöjt vid mina fötter. Jag är så glad att hon mår bra igen ❤

img_1833.jpg

2 reaktioner på ”Sol i hjärtat

  1. Kanske skulle vara värt att prova rå föda? Hundar och katter är inte gjorda för att äta torrfoder och kan få magproblem av det. Mush bullar har jag hört mycket gott om.

    1. Tack för din kommentar! Ja, har funderat på Mush bullar faktiskt. Byter jag till rå föda kommer jag nog att testa dem. Just nu äter hon dock sin veterinär ordinerade mat så bra som hon aldrig ätit, och hon mår bra i magen som annars är lite känslig. Så jag varken vågar eller vill inte byta mat just nu. 🙂

Kommentera

