Hon är sig själv igen

Vet ni, jag är så glad. Bianca har nu ätit sin medicin för magkatarren i en veckas tid, två veckor kvar. Hon mår så mycket bättre, redan efter en dag med medicinen märkte jag stor skillnad. Hon äter sin mat med god aptit tre gånger om dagen och allt jag behöver säga är varsågod så är skålen tom. Känslan av att bara sätta ner matskålen och se hunden äta är underbar. Jag hoppas vi hittat lösningen på hennes varierande aptit och att vi inte behöver gå tillbaka till den där jobbiga och oroliga situationen då man inte vet om eller när hon tänker äta något.

Bianca har som sagt varit kräsen med maten större delen av sitt liv. Hon haft perioder då hon ätit bättre och sedan perioder då hon ätit sämre. Hon har däremot aldrig gått ner i vikt eller visat tecken på att hon är sjuk. Tills för några veckor sedan då hon fick symptom som inte hon haft förut. Hon åt ännu sämre än vanligt och magen kurrade. En kväll fick Bianca ännu till ett illamående som jag inte sett förut, det var då jag bestämde mig för att ringa veterinären följande morgon. Jag visste att det var något som inte stod rätt till.

Förutom att hon äter bättre än någonsin är hon också lekfullare och gladare igen. Jag skrev tidigare att hon varit pigg och energisk trots hennes matproblem, sant. Men nu är hon liksom ännu mera sig själv igen. Hon kommer med leksaker och bjuder upp till lek, precis som hon brukar. Hon söker kontakt med oss och vill vara nära oss, precis som hon brukar. Hon står med huvudet ner i leksakslådan och gräver efter leksaker. Hon busar och hittar på små hyss precis sådär som bara Bianca kan. På kvällarna vill hon sitta i famnen och kramas. Allt detta saknade jag till viss del veckan innan vårt veterinärbesök. Nu är hon sig själv igen och det är som en sten som fallit från mina axlar. saramariaexenia.wordpress (3)

Kommentera

