För första gången var det roligt

Befinner mig på ett fullbokat tåg, verkligen fullbokat. Idag sitter jag i alla fall ner, till skillnad från den här gången. På tisdag kväll satt jag en dryg timme och försökte boka biljetterna, sambon fick lugna ner mig då nerverna tog slut. Vr:s hemsida ville inte samarbete, antar att det var väldigt många som bokade samtidigt eftersom platserna försvann som smör i solen under den där timmen jag satt och försökte boka. Men nu är jag här, på min sittplats. Lyssnar på Ted & Kaj, podden som ger mig mycket vardagsglädje. Så roliga typer alltså. Nu var det ju varken biljettbokning eller Ted & Kaj jag skulle skriva om, utan dagens skoldag.

Idag var det sminkning på schemat, praktiska övningar. Det var frivilligt för mig att delta, men eftersom sminkningar (speciellt då festsminkningar) inte är min favoritgrej eller starka sida så ville jag självklart delta. För första gången var det superroligt att vara i skolan i Tammerfors. Redan förra gången då jag träffade och hade min första lektion med min nya handledare var det en stor förändring jämfört med förut.

Läraren sade glatt hej och välkomnade mig till skolan. Såg på mig och pratade med mig dagen lång. Tog sig tid för att prata med mig och hjälpa mig, lära mig. Verkligen tog kontakt med mig. Vet ni hur fantastiskt det känns då man tidigare känt sig som man varit osynlig i skolan. Ingen har brytt sig och inget intresse överhuvudtaget har visats.Läraren har inte ens sett på dig då du kommer eller går. Det känns som att detta är första läraren som verkligen är glad att ha mig där och det är definitivt första läraren som ärligt vill lära mig saker. Och hon lärde mig massor idag.

För första gången hade jag en rolig skoldag. Den där klumpen i magen fanns inte där som den brukar och känslan att man inte hör hemma eller inte är välkommen var som bortblåst. Jag har funderat mycket på varför jag tyckt skoldagarna varit så jobbiga, men nu vet jag. Allt var fast i min tidigare handledare och tidigare lärare. Allt är så tydligt nu. Nu ser jag verkligen fram emot nästa skoldag som är i början av April. Hoppas att det fortsätter i samma spår nu, för det här gillar jag!img_9777

En bild från en av mina tidigare Tammerfors-resor.

En reaktion på ”För första gången var det roligt

Kommentera

