Den nya vasen

För ett tag sedan konstaterade jag att vi knappt har några blomvaser här hemma. Någon enstaka, men de är antingen för smala eller för breda. På förra veckans bloggkväll på Salkari passade jag på att åtgärda problemet, under kvällen köpte jag mig en vas.

Egentligen en helt vanlig glasvas, men den tilltalade mig. Den var så vacker där i affären med sina tulpaner, så jag ville också ha en sådan fin uppsättning hemma. Sedan har den här vasen den perfekta formen, smal upptill så att den håller ihop buketten. Som pricken på i:et har den ett fint läderband med två pärlor runt halsen.

Den fanns både i en större storlek och en mindre, jag köpte den större. Den är av det svenska märket Sea Glasbruk. Enda problemet nu är att jag måste ha färska blommor hemma hela tiden, för denna vas vill jag ju inte ställa in i ett skåp och damma.

Kommentera

