Vårkänslor

Det är så härligt att solen nu tittar fram nästan dagligen. Trots att vi nyligen fått mera snö och mätaren ligger på någon minusgrad så känns det ändå som våren är på kommande. Det kryllar av iver i mina fingrar att göra hemmet vårfint och jag vill köpa en ny bukett tulpaner varje gång jag är till affären.

Den här vintern har verkligen känts mörk och tung för oss i detta hushåll. Vintern har sina fina sidor, men av någon anledning så har denna vinter betytt konstant trötthet och brist på energi för oss båda här. Så vi välkomnar solen, våren och även snart sommaren med öppna armar.

Idag har jag och Bianca sått påskgräs. Bianca var faktiskt med på ett hörn, hjälpte till på sitt egna lilla sätt. Jag har inte sått påskgräs sedan jag och mamma gjorde det då jag var barn, så vi får se om det kryper upp något grässtrå eller ej.

Imorgon skall jag jobba och på torsdagen är det Tammerfors som gäller, sedan säger vi hej fyra dagar påskledigt. Härligt!IMG_3440.JPG

Kommentera

