En bloggkväll på Salkari

I onsdags deltog jag i en bloggkväll på guldsmedsaffären Salkari, klicka här för att komma till deras hemsida. Salkari hittar du i Rewell Center på andra våningen. Salkari har jag inte besökt speciellt många gånger, så det var verkligen passligt att få bekanta sig med deras affär och utbud lite mera.

Vi blev genast varmt mottagna av ägarna till affären. Då alla var på plats var det dags att skåla, det fick vi göra i våra alldeles egna graverade Orrefors skumppaglas. Graveringen hade vi fått välja på förhand så jag visste om att vi skulle få dessa. Men de var så mycket finare än jag hade föreställt mig. Förutom att jag fick ett glas med mitt eget namn, så fick jag också ett glas med sambons namn. Hur lyxigt som helst.Bloggkväll på Salkari saramariaexenia.wordpress (6)Därefter delades vi upp i två grupper, ena gruppen fick börja på Salkaris Pop-up sida. Brevid deras vanliga affär har de alltså nu en Pop-up affär med skandinavisk inredning. Pop-up affären finns i utrymmet där Studio Ticket fanns förut.

Med oss hade vi också en Sagaform representant.Väldigt intressant att få mera ingående information om alla produkter. Jag fick upp ögonen för flera produkter då jag fick höra idén bakom dem. De har bland annat märken som Sagaform, Sea Glasbruk, Magisso, Balmair och Ukko Schnapps. Pop-up affären är verkligen värt ett besök!

Bloggkväll på Salkari saramariaexenia.wordpress (1)

Då vi var klara på inredningssidan flyttade vi oss tillbaka till den vanliga sidan. Där fick vi smaka på gudomliga ostar som Juustomaa bjöd oss på, klicka här för att komma till deras hemsida. Som den ostälskare jag är så uppskattade jag detta. Jag kommer att skriva ett skilt inlägg om Juustomaa, eftersom jag har så mycket jag vill skriva om dem och då blir det här inlägget alldeles för långt.

En fin och lyxig kväll. Tack till Salkari och Juustomaa och alla andra deltagare! Under kvällen köpte jag en blomvas från Sea Glasbruk, men den visar jag er i ett annat inlägg. Här är några andra inlägg från kvällen, Anna, Ella, Ihan Salosti. 

 

2 reaktioner på ”En bloggkväll på Salkari

Kommentera

