Goda Nyheter

Igår skrev jag att jag förhoppningsvis kan ge er goda nyheter idag, det glädjer mig att säga att det kan jag göra också! Veterinärbesöket i morse gick bra, det var som tur inte något farligt. Orsaken till att jag bestämde mig för att besöka veterinären var att Bianca haft ett konstigt illamående och en kurrande mage senaste veckan. Hon har varit kräsen med maten nästan hela sitt liv, men aldrig visat tecken på illamående förut. Hon har varit pigg och glad, men tyckte ändå det var värt att kolla upp saken.

Bianca har någon form av vad man tror är magkatarr. Hon fick en medicin som skall tas i tre veckor, den skall hjälpa mot hennes illamående och hjälpa till att hålla magsyrorna i skick. Tillsammans med det skall hon äta specialfoder under en viss tid. Detta borde hjälpa för hennes magbesvär.

Bianca är en väldigt kräsen hund, har alltid varit. Trots att veterinären menade att även de kräsnaste hundarna äter detta specialfoder, så var inte Bianca helt med på noterna. Efter en stunds betänketid gick hon ändå med att smaka lite grann. Så vi hoppas att hon vill äta detta specialfoder nu och att hennes mage blir i skick med hjälp av det. .Bianca (1).JPG

Kommentera

