Hon sade sitt första ord

Ikväll uppstod en diskussion som fick mig att skratta, både på utsidan och insidan. Det är lite av en ”du borde ha varit där” -story. Men jag skall försöka återberätta den åt er, så gott jag kan. Om inte annat så kan ni ju tänka er hur roligt jag hade då min sambo berättade detta för mig med stora ögon då jag kom hem.

Han: Binkki sade sitt första ord idag.

Jag: Nej, nu börjar du inbilla dig saker också..

Han: Nejnej, det är sant. Det var inget vanligt hundljud. Det var ett ord.

Jag: Vilket ord sa hon då?

Han: Det var liksom inte det vanliga ”äääuräääaaauuu” utan mera ”räääääjmaaundt”

Jag: Så, vilket ord sa hon?

Han: Inte vet jag. Ett ord bara.

Så, Bianca (Binkki) har tydligen sagt sitt första ord då. Måste helt enkelt lita på sambon och tro på att ”räääääjmaaundt” kommer med i SAOL snart.

Bianca (1).JPG

Kommentera

