Ett besök hos veterinären

Idag började jag och Lilla B vår morgon med att ringa veterinären. Redan på söndag märkte jag att Biancas ena öga såg lite märkligt ut, inget farligt men sådär att jag lade märke till att allt inte var som det brukar. Igår kväll då jag kom hem från jobbet såg jag att även hennes andra öga fått samma symptom och förvärrats lite grann.

I och med att vi hoppar på tåget imorgon med destination ”träffa mammas lilla valp”, så ville jag kolla upp om hon hade något i ögonen före vi åker. Ringde veterinären genast i morse och de bad oss komma dit en stund senare. Lindrig ögoninflammation konstaterades, precis som jag trodde.

Bianca fick ögondroppar och ögonputsmedel en vecka framåt. Veterinären trodde att det säkert är bättre redan om några dagar, eftersom det var så lindrigt. Skönt att det inte var något värre och att vi fick medicin att behandla med. Så nu är vi packade och redo att bege oss till Kimitoön imorgon. Äntligen skall vi få träffa mammas lilla nykomling!

saramariaexenia.wordpress (30)

3 reaktioner på ”Ett besök hos veterinären

Kommentera

