Att dela sin passion

Som jag skrev tidigare så träffade jag en hel hög med vänner förra veckan. En av de vännerna var min rätt så nya vän, Mollys och Tingelings matte. Denna gång besökte vi dem hemma i deras nya hus. Fina hus. Blev totalt inspirerad att åka via en inredningsaffär på vägen hem för att göra om lite grann. Molly och Tingeling bor verkligen fint.

Detta är alltså en tjej jag träffat tre gånger, men det känns redan som vi känner varann. Vi delar vår passion för våra fyrbenta. Och att träffa en sådan människa, som du har något så stort gemensamt med, det är fantastiskt. Allt känns så naturligt och man förstår varann så väl. Man kan prata hundar i timtal utan att någon blir uttråkad. Få råd och tips av varann dela sina tankar.

Som att det inte vore fantastiskt att hitta en vän man kan dela ett så stort intresse med, så har jag en annan vän som jag också besökte i veckan. Då jag steg in i hennes nya lägenhet kändes det igen som den där inredningsaffären inte vore någon dålig idé alls. Vi har inte heller känt varann så hemskt länge, men klickade direkt. Det här är en vän som också är inom skönhetsbranschen, precis som jag. Hon kan och vet så otroligt mycket och är en riktig inspirationskälla. Att träffa henne motiverar mig verkligen att fortsätta kämpa mig fram till mitt mål inom den här mångsidiga och intressanta branschen. Hon får mig att inse att mina drömmar kan bli sanna och att man kan bara man vill. Och så är hon ju också hundintresserad, två flugor i en smäll.

Två vänner jag är väldigt tacksam för att jag hittat!

img_0101

 

2 reaktioner på ”Att dela sin passion

Kommentera

