Ensamhet när den är som bäst

Jag älskar att ha min sambo hemma. Även då vi inte är i samma rum, så älskar jag känslan av hans närvaro. Att veta att han är i huset någonstans. Det gör mig otroligt trygg. Så, nu då vi slagit fast det kan jag också erkänna att ibland är det så jäääkla skönt att vara ensam hemma!

Idag är sambon på sitt andra kväll skift den här veckan, vilket betyder att endast Bianca varit hemma då jag kommit från jobbet. Och hur glad jag än är över att få bo med honom jag bor med, så kan det vara så otroligt skönt ibland att komma hem till tystnaden. Då man arbetar med kundservice och pratar med massa människor på jobbet, då har man inte alltid så mycket ork för prat då man väl kommer hem.

Som ikväll då jag kom hem. Bianca var som alltid väldigt glad att se mig, och som alltid så kramades vi en liten stund. Sedan satt jag mig och åt middag i lugn och ro. Gick långpromenad med Bianca i det icke så härliga vädret. Och nu sitter jag med en värmande tekopp i handen framför Sveriges Mästerkock med en nöjd hund vid mina fötter.

Även om jag inte är någon ensamvarg, så tror jag nog vi alla behöver lite ensamtid ibland. Precis som jag fått nu två kvällar i rad. Nu välkomnar jag gärna hem sambon från arbetet och ser fram emot vår lediga helg tillsammans.Bianca (3)

2 reaktioner på ”Ensamhet när den är som bäst

Kommentera

