Den bästa stunden på veckan

Jag kommer hem från jobbet, sambon har lagat mat som ännu är varm på spisen. Både Bianca och sambon är glada att se mig, ena hoppar lite högre än den andra. Jag tar min enorma portion mat, för jag är som alltid vrålhungrig då jag kommer hem från jobbet. Sätter mig i fåtöljen, knäpper på ett avsnitt av serien jag ser på för tillfället. Avnjuter min middag i hastig fart i vår enorma fåtölj. Och ja, jag äter min mat där. Gott och bekvämt.

Då jag ätit klart kommer Bianca och sätter sina små tassar i mitt knä, ser på mig endast sådär som hon kan. Jag tar upp henne i famnen, bäddar in oss båda i en filt. Hon ser på mig med ett lugn i blicken. Berättar för mig att hon är glad att vi har varandra, precis som jag. Vi har ett ögonblick av ren och slät tacksamhet till varann. Hon tar ett djupt andetag och lägger sig med nosen nerbäddad i min famn. Vi somnar båda en stund där i fåtöljen. Sambon kommer och klappar oss båda på huvudet och säger hur söta vi är, sådär som han alltid gör.

Den bästa stunden på hela veckan, vår fredagskväll. 

IMG_9430

 

En reaktion på ”Den bästa stunden på veckan

Kommentera

