Vägen tillbaka

Då man själv inser att något håller på att gå åt fel riktning i ens liv, då har man också möjligheten att börja styra skeppet rätt. Mitt skepp har svajat fram och tillbaka, sådär som det säkert gör för de flesta nu som då. Just nu håller jag i alla fall hårt i rodret och försöker styra mig rätt. Det går bra, vinden börja vända och jag börjar känna mig mer positiv igen. Hurra för det!

Den senaste veckan har jag fått lära mig att pausa ibland och ta djupa andetag under dagens gång. Stanna upp och tänka till, vad håller jag egentligen på med? Lägga onödiga saker åt sidan och prioritera det som egentligen är viktigt. Rom byggdes inte på en dag och inte kan heller mitt inpräntade stress-mode försvinna på en natt. Jag har tagit det lugnt, försökt ta en stund för mig själv varje dag då jag verkligen slappnar av, gått långa promenader, gjort saker och ting i en lugn takt och inga to-do listor. Inga onödiga krav som endast leder till stress. En del av mig vill återgå till mitt hektiska liv med minutschema, för jag trivs där, det är bekant och bekvämt. Men en annan del vet att det inte är hållbart. Det höll på att äta upp mig.

Min visuella energimätare ligger numera mycket högre än 1% och så även det positiva tänkandet. Vi blickar framåt. Och vi latar oss i soffan, för det är helt okej. Jajjamensan!

bild 2.JPG

2 reaktioner på ”Vägen tillbaka

  1. Vad fint att du känner att det går åt rätt håll! Kom ihåg att det inte nödvändigtvis blir ”tillbaka” – för då kommer du ju tillbaks till den onda cirkeln, utan det blir ”tillbaka till framtiden”, något nytt ❤

Kommentera

