I goda vänners sällskap

I fredags hade jag en stund då allt kändes hopplöst och jobbigt. Ville gräva ner mig i en grop och bara strunta i allt. Ventilerade mig på bloggen och tog ut några onödiga stresskänslor över sambon. Sedan var allt så gott som glömt och förlåtet och jag var redo att byta ut alla äckliga känslor till en avkopplande helg istället.

På fredagkväll fick vi besök av ett annat par, genom snö och rusk hade de kört till vasa ända från åbo. De stannade hos oss hela helgen och vi hann med en hel del kul. På lördagen tog vi en promenad på isen över till en holme. Där grillade vi korv och drack te. Bianca var med och njöt av att få springa fritt i naturen. En utedag som vi nog alla njöt av och som åtminstone mitt huvud verkligen behövde. Då vi var passligt frusna om fötterna åkte vi tillbaka hem till oss för att laga middag och värma oss med ett glas rött.

Att laga mat och dricka ett glas vin i goda vänners sällskap är något jag uppskattar. Det är något så harmoniskt och avkopplande över det. Då vi ätit middag tog vi några rundor pictionary och fick oss några ordentliga skratt åt ord som blev totalt missförstådda. Vi satt och talade om allt mellan himmel och jord och plötsligt insåg vi att klockan var fem på morgonen. Lätt hade vi kunnat sitta och tala ännu längre. Att sova bort halva söndagen var verkligen värt det.

En rolig och avkopplande helg, precis i min smak. Tack till alla inblandade och hoppas vi kan göra om detta snart igen!

img_1249.jpg

6 reaktioner på ”I goda vänners sällskap

Kommentera

