2 timmar sömn, iskallt och en ny pyjamas

Jag är inte personen som har svårt att somna på kvällarna, tvärtom. Somnar nästan stående innan jag ens hunnit i säng. Sambon brukar skratta åt mig då jag är redo att krypa i säng där kring en sju-tiden på kvällen. Pensionärs-poäng menar han. Detta är det vanliga scenariot.

Men, så klart är ju människan funtad så att då man verkligen behöver göra något så går det bara inte. I morse var väckarklockan inställd på 04:50, fatta hur tidigt. Behövde alltså få sova. Men ännu 02:30 låg jag och vände och vred på mig och såg inte John Blund någonstans i närheten. 04:50 steg jag ändå upp, med ungefär två timmar sömn i bagaget, gick ut på promenad med Bianca. Kunde konstatera att det plötsligt blivit jädrans kallt, brrrr. Sedan var det bara ner med x antal kaffekoppar och iväg med tåget mot Tammerfors, det var dags för lite skola igen.Molnträsket (3)

Nu sitter jag här på hotellet i Tammerfors i min nyinköpta kanin-pyjamas. Äter en sallad med en engångs kaffesked och försöker starkt intala mitt ansvarsfulla jag att göra klart den där anatomiuppgiften som jag fick i höstas. Netflix är mera lockande kan jag lova, men jag skall försöka. Jag lovar.

Kommentera

