Lucka 24 – Grattis Älskling

Inlägget jag har fasat för att skriva, men samtidigt det som jag visste sedan dag ett på den här julkalendern att jag skulle skriva. Inlägget som är det allra viktigaste, för mig personligen. Det var så självklart. Lucka 24 var självklar.

Julen har alltid varit en speciell dag hos oss. Det har inte bara varit julafton, det har också varit en födelsedag. Idag skulle vi ha firat en 14-års födelsedag, Julias födelsedag. Med stor sorg i hjärtat och tårar som rinner längs kinderna måste jag än en gång inse att hon inte längre finns med oss. Idag öppnas inga födelsedagspresenter och idag delas inte heller någon födelsedagskram ut, i alla fall inte fysiskt. Hon firar sin födelsedag någon annanstans.

Julia är en vän jag kommer att sörja så länge jag finns på denna jord. Det finns inte ett ord i hela världen som beskriver kärleken jag kände för henne, inte ett ord. Känner, kärleken jag känner.

Jag trodde verkligen att hon skulle sitta här med oss än idag, men ibland tar livet oväntade vändningar. Oavsett var Julia är idag, så fyller hon år. Vi firar henne idag och alla kommande jular också .Vi kommer alltid att tänka på henne då granen står i vardagsrummet och julmaten står på bordet. Detta var Julias dag, detta är Julias dag.

Grattis på födelsedagen, min lilla Älskling ❤

 

Kommentera

