Lucka 14 – Låt hunden titta på YouTube

Julkalender 4

Dagens lucka får ni ta med en nypa humor. Tycker absolut ni skall testa det med era hundar, men ni får inte glömma att en hund nog hellre går en promenad eller leker i skogen istället för att göra detta. Tycker det är lite lustigt, därför vill jag dela med mig av detta tips.

Jag hittade detta då Bianca blivit opererad och hade båda bakbenen i bandage. Då var vi tvungna att sitta mycket stilla och större delen av vår vakna tid satt hon i min famn eller låg i sin bur. Det blev snabbt tråkigt, för oss båda. Efter ett tag blev alla leksaker och ben ointressanta och vi var tvungna att hitta på en ny stillsam aktivitet, eftersom hon inte fick springa eller hoppa under flera veckor.

Då hittade jag DOG TV på Youtube. Det finns alltså en Youtube-kanal som heter DOG TV, med filmer för hundar. Du får en massa resultat då du använder dig av sökordet ”Dog TV” på Youtube. ”Relaxing music for dogs” är också värt att testa, Bianca somnade faktiskt en gång till ett sådant videoklipp. DOG TV är väl något av en kul grej, men däremot tror jag säkert att  avslappnande musik kan vara bra för uppstressade hundar.

Så om du och din hund är riktigt riktigt uttråkade någon dag, starta datorn, ta fram youtube och se på DOG TV tillsammans.

2 reaktioner på ”Lucka 14 – Låt hunden titta på YouTube

Kommentera

