Lucka 12 – Såhär kan du spionera på ditt husdjur 

Julkalender 4Först vill jag berätta vem som vann tävlingen i lucka 6. Vinnaren är.. Laura! GRATTIS till dig. Du har ett e-mail från mig i din inkorg. Laura kommer alltså att få hem en påse Duck Strips i postlådan, hoppas din hund gillar det lika mycket som Bianca gör!

Dagens lucka innehåller ett super tips till alla som har husdjur, eller varför inte också tonåringar eller en opålitlig man. Haha, användningsområden är många. Däremot kan det vara bra att vara lite mera diskret om man tänker använda den på någon som inte har fyra ben och en svans. Idag kommer jag att berätta varför denna grej är bra att använda om man har husdjur.

Hundkameran saramariaexenia.wordpress (7)

En kamera. Med hjälp av en sådan här kamera kan du se vad din hund gör då den är ensam, hur den reagerar då du åker bort och hur den mår överlag då den är ensam. Vi använde den här mycket då Bianca var valp och använder den än idag. Jag gillar att kunna se henne under kaffepausen eller då jag är i butiken och handlar mat. Tack vare den här kameran vet jag att Bianca inte lider av separationsångest och inte står hon heller och skäller eller ylar då hon är ensam. För det mesta sover hon då vi är borta, vilket känns skönt för mig att veta.

Hundkameran saramariaexenia.wordpress (6)

Då jag åker till jobbet ställer jag kameran på ett bra ställe och kopplar den i väggen. Sedan kan jag lätt öppna appen i min telefon eller gå in via datorn för att se vad som händer där hemma. Det man bör tänka på är att gärna ha kameran placerad så att valpen/hunden inte slipper åt sladden. Det finns säkert många varianter av denna kamera, här är en länk till den som vi har. Normalpris så är de ganska dyra, det kan löna sig att hålla extra koll under rea-tiderna för att spara in någon slant. Rea eller ej, den är definitivt värt pengarna tycker jag.

Hundkameran saramariaexenia.wordpress (1)

Kommentera

