Jag tänker inte sätta upp julgardiner

Då det kommer till julpynt så är jag inte så förtjust i det som man kanske kan kalla traditionellt julpynt. Om det nu finns något sådant mera. Traditionellt julpynt betyder för mig rött och grönt med mycket tomtar av olika slag. Små prydnadstomtar får andra gärna ha i sina hem, men i mitt hem ser jag helst väldigt lite av dem och då gärna i mera neutrala färger.

Vi har några tomtar i vardagsrummet, som går i färgerna grått. Stjärnor i fönstren och vita varma ljusslingor i träden utanför gillar jag. Guld, beige och koppar är nyanser jag har pyntat och tänker pynta med till jul.

Julgardiner tänker jag inte sätta upp och ingen röd julduk heller. Däremot bestämde jag mig för en tid sedan att jag ville ha en eller två juldynor till soffan. De skulle vara beige med något juligt inslag. Det var svårt att hitta.

Då jag och Bianca var hos en kompis här om dagen såg jag den. Dynan. Den dynan jag letat efter. Spanade in den en god stund och frågade sedan var hon hade hittat den. En stund därefter åkte jag till Minimani och handlade samma dyna som min kompis hade i sin soffa plus en annan i samma stil.

Så nöjd. Två små juldynor där i vår fåtölj. Ger exakt den mängd jul jag vill ha i vårt hem. Hurdant julpynt gillar du?

JUldynor (5)JUldynor (4)JUldynor (2)JUldynor (3)

4 reaktioner på ”Jag tänker inte sätta upp julgardiner

  1. Har ALDRIG haft julgardiner, ALDRIG heller julduk på bordet, ALDRIG heller en massa pynt här och där… Har inte heller haft under de senaste åren nån julgran inne av endera orsakerna: valp, unghund, trångt, lat. 🙂
    Har helst ljus i fönstren, ljus ute på gården och levande ljus inne. Det får räcka gott och väl. 🙂

Kommentera

