Guld & Gala

Nu skall jag skriva mitt inlägg om Galan. Ja, jag vet att bloggvärlden är översvämmad av inlägg om Galan just nu. Men det var en stor och fin händelse, så jag tycker faktiskt det är mer än rätt att alla delar med sig av den härliga kvällen. Även om det kanske innebär lite överkonsumtion. Jag tog inte så många bilder under kvällen, så jag har länkat hej vilt åt andra som var flitigare med kameran.

Jag skulle egentligen jobba till kl.15 på Galalördagen, men som tur var så fick jag dagen ledig. Mycket skönare så, att få fixa sig klar i lugn och ro. Jag bjöd mitt gala sällskap på lunch här hemma hos oss några timmar före vi skulle åka iväg. Vi åt lunch, drack varsitt glas skumppa, fixade hår och smink. Nästan precis så glammigt som det låter.Galan 2015 saramariaexenia.wordpress (1).JPG3.jpgKring klockan sex slank vi in i stadshuset. Fick en välkomstdrink, blev fotograferade på Röda Mattan och fortsatte in till en sal där det skulle minglas. Där kunde man hitta ett flertal av Galans sponsorer med sina egna montrar. Man kunde delta i lotterier, kärleksbomba sina bloggvänner, smaka på vitamindrycker och mycket annat. Här är ett inlägg med lite bilder från mingeltimmen.

Det var också i denna stund jag träffade Daniela. Jag har blivit en trogen läsare av Danielas blogg under det senaste året, så det var jätte roligt att äntligen få träffa henne. Hon verkar vara en mycket härlig person på bloggen, men sanningen är att hon är ännu härligare i verkligheten. Det kändes genast lätt att tala med henne, trots att det var första gången vi sågs. (Jag är alltså hon med mörkblåa klänning på dessa bilder)Galan 2015 saramariaexenia.wordpress.jpgKlockan sju gick vi en våning upp till salen där själva Galan skulle hållas. Programmet körde igång genast med Anne och Hannah som programvärdar. De hade humor med sig, var snygga på scenen och riktigt underhållande. De gav oss många skratt under kvällen. Vi fick njuta av musik från artisterna Fredrik Furu, Ronya och Ella Sanoo. Prisutdelning i 12 olika kategorier och även pris för bästa smink, hår och outfit delades ut. Här, här, här och här kan du läsa mera om allt detta.Galan 2015 saramariaexenia.wordpress.jpg 2Då Galan var slut fick vi alla varsin goodiebag (klicka här och här) och sedan ställde vi oss i en limousin-kö. Limousinerna körde Gala folket på löpande band vidare till Plan B, där efterfesten var. På efterfesten stod Smith´s Burger och stekte hamburgare år hungriga galamänniskor. En speciell Galadrinklista fanns också. Se bild på det här.

På efterfesten talade jag inte med så många människor jag skulle ha velat. Tiden gick på något vis väldigt snabbt och plötsligt hade de flesta åkt hem. Det var flera bloggare jag hade tänkt tala med, men vågade inte riktigt gå fram och säga hej. Här kan du se bild från efterfesten.

Överlag var det en rolig kväll, riktigt fint ordnad av alla inblandade. Jag hoppas att det blir en gala igen nästa år. Nästa gång skall jag säga hej åt alla jag vill, vare sig jag vågar eller ej. Jag skall också ha håret löst, trivs mycket bättre så. Och så skall jag försöka få med mig sambon, det vore kul det.

7 reaktioner på ”Guld & Gala

Kommentera

