Vardagens små glädjestunder

Idag har jag haft min första lediga dag av fem. Så skönt! Jag behöver verkligen det här nu, lediga dagar som verkligen är lediga.

Det bästa med lediga dagar måste väl ändå vara att man kan gå runt i pyjamas precis hur länge man vill. Precis vad jag och Bianca gjorde idag. Fram till två-tiden slöade vi på här hemma. Sedan klädde vi på oss och åkte till hundparken för att träffa våra vänner Tingeling och Molly. 

Då jag efterlyste hundvänner här på bloggen för ett tag sedan tog Tingelings och Mollys matte kontakt med oss. Tingeling och Molly är två sockersöta hundar. Mitt hjärta smälter lite varje gång jag ser dem. Deras matte är också väldigt trevlig och det är så roligt att prata med någon som har samma intresse som en själv. Idag var även deras mattes pappa med. Han och Bianca blev snabbt vänner och kastade boll tillsammans. Det var så roligt att se glädjen i bådas ögon då de lekte med varann.

Något som verkligen gjorde mig glad idag var då Bianca fick en lillajuls-gåva av dessa härliga vänner. Blev sååå glad! Något som verkligen värmer mitt hjärta är då man tänker på djuren. Jag hoppas att vi träffar Tingeling, Molly och deras matte igen. Det känns som vi kan få en riktigt fin vänskap oss imellan, både hundarna och mattarna.

Bianca på lillajul (1) Bianca på lillajul (2)

2 reaktioner på ”Vardagens små glädjestunder

Kommentera

