Fototräning, bubbel och tapas

~Detta inlägg är ett samarbete med Morrr. ~

I söndags, dagen efter Galan kan man tro att jag sov länge och låg hemma med sjuka fötter efter en hel kväll med klackskor. Istället steg jag upp redan före klockan 10 och åkte in till stan. Det vankades bubbel, tapas och fototräning på Sokos Hotel Vaakuna.

För Brunchen stod Morrr och Zoomi Vasa. Vi fick njuta av skumppa och bakelser från Aroma Bageri samtidigt som Lena berättade om Morrrs tjänster och Zoomis fotograf Joni gav oss nyttiga fototips.Morrr och Zoomi saramariaexenia.wordpress (3)

Jag hade aldrig hört talas om Morrr tidigare, vilket var en av orsakerna till att jag deltog. Den andra orsaken var att vi skulle få råd angående fotografering, inriktat speciellt på husdjur. Kändes som hela tillfället bara skrek mitt namn.

Morrr är ett företag som erbjuder en hel del tjänster som gör livet lite lättare för oss husdjursägare. Via Morrrs karttjänster kan du t.ex. hitta närmaste veterinär eller hundpark. Eller se vilka caféer i stan som tillåter hundar. Plus att du och alla andra kan recensera alla dessa olika platser. På deras hemsida kan du också läsa flera olika bloggar, tidsenliga artiklar och tips om husdjursskötsel.
Morrr och Zoomi saramariaexenia.wordpress (4)Den tjänsten som jag gillade extra mycket och troligtvis kommer använda mig av i framtiden var deras Smart Petcare Advisor. En tjänst där du kan skriva in en fråga, t.ex. Min hund åt choklad. Tjänsten ger dig ett flertal pålitliga svar. Svaren kommer från en grupp professionella veterinärer i Storbritannien och går därmed att förlita sig på. Med hjälp av tjänsten får du svar på om du bör åka till veterinären genast eller om du kan sköta hunden hemma. Testa själv här, så förstår du bättre.

Joni från Zoomi berättade för oss vad man skall tänka på då man fotograferar sitt husdjur eller djur överlag. Inget jag egentligen redan visste, men bra och vettiga saker kom på tal. Som att man kan använda sig av godis eller leksaker för att få hunden uppmärksamhet, ta många bilder, ha tålamod och fram för allt låta fotograferingen gå på hundens villkor.Morrr och Zoomi saramariaexenia.wordpress (1)

Morrr hittas på facebook under namnet ”Morrr” och på Instagram under namnet ”morrrpets”. Zoomi Vaasa hittas både på facebook och på Instagram under namnet Zoomi vaasa. Tack till alla arrangörer och inblandade!

Kommentera

