Kvällsöppet hos Malin´s Foodie Living

Det händer mycket bloggrelaterat nu känns det som. Vilket bara är roligt! Trots att jag inte hunnit blogga desto mera om varken Galan eller brunchen dagen efter så kör jag på med kvällens evenemang ändå. Ikväll besökte jag nämligen Malin´s Foodie Living i Sundom. Klicka här för att komma till hennes hemsida. Jag dök upp lite senare än alla andra, eftersom jag slutade jobba samtidigt som kvällen egentligen körde igång. Men bra gick det också.Malins foodie living saramariaexenia.wordpress (8)Malins foodie living saramariaexenia.wordpress (9)

Eftersom jag kom lite senare än alla andra så missade jag de första femton minuterna. Då berättade Malin att hennes butik skall flytta in till Vasa centrum plus att hon har en tredje kokbok under arbete. Mera om det kan du läsa på Carolines blogg. Mera bilder går också att ses på Uffes blogg.Malins foodie living saramariaexenia.wordpress (1)

I Malins söta lilla butik fanns det ett utbud som heter duga. Där fanns mycket mera än vad jag hade förväntat mig. Tesorter i oändlighet, kaffe, mysli, mjöl, pasta, muggar, brickor, tvålar och diskborstar. Kryddor, pepparkaksformar, kökshanddukar, ätpinnar för barn och rabarberglögg. Mycket olika saker och mycket intressanta saker. Malins foodie living saramariaexenia.wordpress (6) Malins foodie living saramariaexenia.wordpress (11)

Det som är nämnvärt är att Malin satsar mycket på ekologiskt och glutenfritt. Hon har även mycket specialprodukter, som man inte hittar så många andra ställen. Så är det något specifikt du saknar till din matlagning eller bakning, kan du troligtvis hitta det hos Malin.Malins foodie living saramariaexenia.wordpress (4)Malins foodie living saramariaexenia.wordpress (10)

Jag köpte med mig en och annan present, både åt mig själv och åt andra. Rekommenderar er att besöka hennes butik om ni har vägarna förbi, också om ni inte har. Det är värt det. Ett trevlig besök tillsammans med andra bloggare och även icke-bloggare. Tack Malin!

4 reaktioner på ”Kvällsöppet hos Malin´s Foodie Living

Kommentera

