Vitt på marken

Natten till lördag fick vi ordentligt med snö här i Vasa. Sedan dess har det fortsatt komma. Jag är ingen älskare av vintern, kyla och snö. Nej, sommarmänniska här för hela slanten. Men till min stora förvåning så älskar jag snön som vi nu har fått. Det är så ljust, vitt, fint och vackert. Ett riktigt vinterland.

Det är inte mörkt på gården klockan fyra mera. Bianca är inte slaskig och lerig då man kommer från promenaden. Ljusslingorna i träden lyser upp så vackert. Mera energi, mera styrka.

Men så säger dom som vet sånt här att den här snön skall lämna oss snart. Så som den alltid gör, jag veet. Men grymt irriterade. Precis då jag kände att jag lämnat höstmörkret och den tröttheten bakom mig. Har mycket hellre snö och kallt än slaskigt och plusgrader.

img_0817

2 reaktioner på ”Vitt på marken

Kommentera

