Härliga sovmorgon

Godmorgon. Klockan är tio och vi har nyss vaknat, jag önskade mig en sovmorgon och en sovmorgon fick jag. Härliga söndagsmorgon.

Igår kväll inledde vi glöggsäsongen under en omgång monopol. Det såg bra ut för min del där ett tag, pengarna rullade in. Men rätt fort började dom rulla snabbare ut än in. Ungefär samtidigt som glöggbehovet var mättat och ögonlocken började hänga.

Under tiden vi spelade och skålade med glögg lekte Bianca med sin bästa vän Charlie. Charlie har också fyra tassar och en svans, men är av lite annan kaliber. Han säger mera mjau än voff och hoppar mycket högre än Bianca. Trots det kommer dom otroligt bra överens och det är så roligt att se dem leka. Jag har aldrig sett en hund och katt leka så bra som Bianca och Charlie gör, måste kanske visa er en filmsnutt någongång.

Vi kom hem ganska sent, eftersom monopol har en egenskap att dra ut på tiden. Så Bianca var mer än nöjd att sova lite längre en sju-snåret idag. Idag skall jag besöka ett par loppisar, tycker det är så skönt att få gå på ensam på loppisar och bara titta. Funderar även på att hinna med lite städning av huset. Och ikväll är det Avon party hos Nina. Men först, frukost.

IMG_2597IMG_2604

4 reaktioner på ”Härliga sovmorgon

Kommentera

