En mässa och många släktingar

Mina dagar i Södra Finland börjar lida mot sitt slut. Imorgon stiger jag och Bianca på bussen igen och beger oss tillbaka hem mot Pampas. Vi har hunnit med otroligt mycket och haft riktigt roliga dagar.

Några vänner hann jag skvallra med ett par timmar. Ett besök hos pappa o co. med både köttfärspaj och bortglömda nallar gjordes. Fammo, faffa och mommo har även dom fått se mitt ansikte och byta några ord med mig. Där i mellan har vi gått hundpromenader, gått igenom gamla skolfoton, ätit pomadamunkar och tagit sovmorgnar.

På söndagen gjorde vi däremot något helt annat, åkte till Helsingfors på Lemmikkimessut. Jag och mamma gick runt och plockade på oss gratis prover av alla de slag. De delade ut både godsaker åt fyrbenta och tvåbenta. Älskar att få gratis saker, något som ger mig en riktigt energi-kick. Haha.IMG_6561

På mässan kunde man bland annat se hundar som vallade får. Alpackor, kossor, grisar, höns och alla möjliga andra djur. De sålde även massa tillbehör både för hundar, katter, fåglar och andra husdjur. Åt Bianca köpte jag ett balsamspray och så vann vi ett ”juoksuvyö” man kan ha runt midjan då man är ut på promenad. Bandet hade reflex och en liten ficka som man kan ha t.ex. telefon eller nycklar i. Hundarna var glada då vi kom hem med en massa gott och en rolig dag hade vi.

Imorgon har vi en lång bussresa framför oss igen, men det skall nog gå bra. Bianca är så duktig i bussen så det blir inga problem. Vi tackar Södra Finland för denna gång och återvänder hem till husse och hem till vardagen.

Kommentera

