Då vardagen plötsligt förändras

Fick ett samtal i veckan som gjorde att jag började fundera över mina kommande dagar. Ville på något sätt få några extra dagar ledigt, kände att jag behövdes mera någon annanstans än här. Igår efter ytterligare ett samtal bestämde jag mig för att försöka pussla ihop allting så att jag kunde åka bort ett par dagar. Jag fick en vän att ställa upp för mig, att ta mina arbetsskift så medan jag är borta. Vilket jag är mycket tacksam för. Just nu sitter jag och Bianca på bussen, mera än så vad det handlar om skriver jag inte nu.

Som vuxen människa har man mycket ansvar här i livet, jobb, skola, familj och andra saker. Ibland måste man ändå fundera och ta sig en tankeställare över vad man prioriterar. Ibland måste man lämna jobbet åt någon annan för att kunna prioritera ett annat ansvarsområde. Jag prioriterar just nu ett annat ansvarsområde än mitt jobb. Trots att jag pusslade ihop allting så jobbet fungerar och rullar trots att jag inte är där och jag fick ok-tecken från alla inblandade, känner jag ändå en viss skuld. Dåligt samvete. Jag lämnar över ett av mina ansvarsområden. Vad är en egentligen en giltig orsak till att vara borta från jobbet? Vad räknas som ”brådskande” och Vad har man rätt till?

Detta är brådskande för mig, även om det kanske inte ses så i andras ögon. Detta är en giltig orsak från min synvinkel och detta måste jag göra för att kunna återgå till en vanlig vardag senare. Hur jag än gör så går jag iväg från något av mina ansvarsområden. Hur jag än gör så har jag dåligt samvete över någonting. I tankarna bär ändå jag med mig min väns ord; Jobbet finns kvar, men tiden med de vi bryr oss om är dyrbar.
img_0155

2 reaktioner på ”Då vardagen plötsligt förändras

Kommentera

