Mitt första möte med Forever

I somras någongång damp det ner ett mejl i min brevlåda, av en tjej jag inte kände då. Hon berättade att hon sysslar med något som heter Forever Living. ”Jag är independent Forever Buisness Owner och säljer ekologiskt
odlade Aloe Vera produkter från Forever Living”, var hennes exakta ord.

 Jag har stött på Forever i olika sammanhang, mest i bloggvärlden där jag sett namnet här och där. Dock inte känt till vad det egentligen är. Efter Madelaines mejl bestämde jag mig för att jag nog ville veta lite mera, nyfiken som jag är. Så en kväll i Juni bjöd jag hem några tjejer och så kom Madelaine över och berättade för oss vad Forever Living egentligen är.

Forever saramariaexenia.wordpress (5) Forever saramariaexenia.wordpress (6)

På Forevers hemsida (klick) kan man läsa att Forever är världens största odlare, distributör och och tillverkare av Aloe Vera. Det är alltså produkter med Aloe Vera vi pratar om. Tandkrämer, schampo, krämer, tvålar, make-up, drycker m.m. nästan alla innehållande ekologiskt odlad Aloe Vera.

Vi fick smaka på två olika Aloe Vera drycker under kvällen. Den ena föll mig inte riktigt i smaken, men den andra var riktigt fräsch och god. Tur nog så finns det många olika smaker  att välja på, så alla kan hitta nåt man gillar. Vi fick också testa på många olika produkter och en kort handvård.
Forever saramariaexenia.wordpress (4) Forever saramariaexenia.wordpress (1)

Forever har produkter både för människor och djur, något som givetvis tog min uppmärksamhet. Bland annat tandkrämen och Face & Hand tvålen passar både för djur och människor. Det fanns även lite egna produkter för våra fyrbenta vänner.

Forevers produkter har nöjdkundgaranti, vilket betyder att du får pengarna tillbaka om du inte är nöjd. Helt använd, delvis använd eller oanvänd produkt kan du lämna tillbaka tillsammans med ditt kvitto och du får pengarna tillbaka.Forever saramariaexenia.wordpress (2)

Själv har jag nu testat Tandkrämen ni ser på bilden nedan, en Tvål för hela kroppen som också passar för Bianca och ett Läppfett. Köpte även ett Solskyddsspray, men det har jag inte testat än. Till Bianca köpte jag en Veterinary Formula, som är ett spray med många bra funktioner. Kanske jag skriver ett skilt inlägg om själva produkterna i något skede.

Forever saramariaexenia.wordpress (3)Tack till Madelaine för en intressant och lärorik kväll!

2 reaktioner på ”Mitt första möte med Forever

  1. Jag älskar forever! Inte alla produkter men många. Jag körde C9 programmet i höstas men det passade inte mig, jag blev totalt kollrig och skakig och ja, det var inte rätt metod för mig att gå ner i vikt helt enkelt (även om jag gick ner i vikt).
    Jag använder gellyn i ansiktet och om jag bränt huden i solen, tandkrämen tycker jag också att är bäst! Sen Propolis hudkrämen är toppen, deras concealerpenna är finfin, avocadotvålen är passligt skonsam för min hud i ansiktet (tror att jag även tvättade håret med en en gång också), nu ha ja just köpt en puderborste från Sonya serien som ja skall testa. Jag köpte även hand & face tvålen för den har ja länge velat testa men nu berätta hon jag brukar handla av att dom skall sluta sälja den! :O Nu är det ganska länge sedan du skrev detta inlägg, det skulle vara kul att få recensioner på det du har använt! 🙂

    1. Kul att höra att du hittat så pass många produkter du gillar. 🙂 Jag har inte använt produkterna jag köpte så flitigt. Solkrämen jag köpte testade jag första gången för några veckor sedan och hittills har jag inget märkvärdigt att säga om den. Tandkrämen testade jag, men föredrar andra tandkrämer. Produkterna var helt okej. Men personligen hittade jag inget som jag nödvändigtvis kommer att köpa igen. Gellyn kan jag däremot tänka mig att eventuellt är en bra produkt just om man bränt sig eller har andra hudirritationer.

Kommentera

