Som plättar fast ändå inte

Igår tog jag mig äntligen tid att testa på något som jag länge varit nyfiken på, nämligen Bananplättar. Har stött på benämningen tidigare och har hela tiden tänkt att det är något jag skall testa på. Rätt och slätt googlade jag Bananplättar och många recept dök upp, jag valde ett och satte igång. Jag mixade en banan och två ägg med en stavmixer. Smeten stekte jag sedan helt som vanliga plättar i en plättpanna, fast jag stekte i kokoslja istället för smör. Jag åt plättarna med jordgubbar och blåbär. Första tuggan smakade lite konstigt, det var liksom plättar men ändå inte. Men tillsammans med bären blev det riktigt gott sen i alla fall. De smakar dock väldigt mycket banan, så gillar du inte banan är detta nog inget för dig. Mig föll de i smaken efter några tuggor så kommer definitivt att göra dem igen. Bananplättar saramariaexenia.wordpress (1)

Bananplättar saramariaexenia.wordpress (2)

Bananplättar saramariaexenia.wordpress (3)

7 reaktioner på ”Som plättar fast ändå inte

    1. Ja, sådana bananer är ju bra just till detta. För de vill man oftast ändå inte äta, och kanske inte heller slänga. 🙂 Men jo, chockerande mycket banan tyckte jag de smakade först. Mina ögon trodde jag skulle äta plättar, men smaklökarna fick sig nåt helt annat 😀 Tyckte nog det var riktigt gott sedan efter några tuggor i alla fall 🙂

Kommentera

