Min bloggsanning del 2

För en tid sedan skrev jag Min bloggsanning del 1 åt er. Här kommer en uppföljare. Dock var det här ingen planerad uppföljare, även om jag hade tänkt ge er en till, men den här blev till av misstag.

Då jag kommer hem från jobbet har jag nästan alltid samma ”rutin”. Fixar något att äta åt mig och kastar mig i fåtöljen med både mat och dator en stund. Ja, alltså på ren svenska sagt så sätter jag mig bekvämt i fåtöljen och äter mat samtidigt som jag ser på exempelvis ett avsnitt av någon serie på datorn. Då jag ätit klart händer det sig ofta att lilla B joinar mig i min famn och så tar vi en powernap. Så skönt. Ja, våra fåtöljer är faktiskt så stora att man bra kan ta en powernap i dem, i alla fall om man är jag och lilla B. För någon dag sedan då jag var inne i just den här rutinen såg det ut såhär:

Han: vad söta ni är, *klick*

Jag: får jag titta på bilden! Hmm Joooo..

img_9426

*Han går iväg, jag fixar och donar lite..*

Jag: Hördu, iss du koma och ta en bild till på oss, vi e ju så söta så..

Han: Meeeeh, vad har du gjort.

Jag: Vad menar du, int har jag gjort nånting jag int.

img_9631 (1)

Kommentera

