En kvällshälsning från en annan stad

Hej på er, här sitter jag och skriver en kvällshälsning från en helt annan stad än normalt. Min dubbelsäng har vita lakan och är bäddad sådär som bara städare kan. En vägg är röd och en annan har ett äppelträd på sig. Pulverkaffe och vattenkokare finns redo inför imorgon och på Tv:n kommer det Efter Nio. Kan ni gissa var jag befinner mig?

img_9486

Jajjamänsan, Omenahotelli  i Tammerfors. Hela sommaren har jag fått låtsas att jag är en vanlig arbetstagare som alla andra, men idag kickade studiedelen i detta läroavtal igång igen. Ungefär en månad framöver kommer detta eller motsvarande hotellrum vara mitt hem ungefär tre dagar i veckan.

Tammerfors har ju inte hittills fått speciellt höga poäng hos mig, ingen stad som fattar mitt tycke. Även om jag försöker hårt. Men här är jag och här skall jag vara många dagar ännu innan jag har kosmetologpappren i handen. Så det är bara att gilla läget och keep on going. Har ni några tips på vad som kunde göra min Tammerforsvistelse lite roligare, så berätta gärna för mig.

img_9483

P.S. Kom ihåg att delta i tävlingen jag satte upp igår. Reglerna är enkla och priset är inte dåligt.

P.S. nummer Två. Grattis åt min fina Mommo som fyller år idag, Hurra, Hurra, Hurraa!

Kommentera

