Jag tipsar er igen: Få nagellacket att torka snabbare

Här om dagen fick jag en fråga i kommentarsfältet på ett gammalt inlägg. Såå kuul! Älskar då ni ställer frågor och kommenterar, då vet jag att det faktiskt finns folk där på andra sidan. Frågan löd såhär:

”Är det vanlit nagellack du använder? Isåfall har du nå tips på hur man får de å tork snabbare när de e målat flera lager? Tar flera timmar tycker ja innan de torkar ti 100%! Slutar oftast me skråmor å såna fulheter fö mej fast ja målar tunna lager..  ”

Sofia, jag svarade redan på din kommentar, men vill nu också tipsa er andra igen. Jag har tidigare skrivit en inlägg om de fantastiska Miracle Dropsen, ifall ni missade det så här kommer det igen:

” Idag vill jag tipsa er om Miracle Drops.  Det är snabbtorkande droppar man droppar på den nylackade nageln. Märket är Lengton Denny. och jag har köpt mina Miracle Drops från Carpelan Cosmetics. De kommer i en praktisk flaska och räcker ganska så länge, i och med att det endast behövs en droppe per nagel. Super då man har bråttom och inte hinner vänta på att nagellacket skall torka, vilket brukar ta en evighet. Dock har jag märkt att det ändå lönar sig att vara  lite försiktig, nagellacket är inte 110% torrt genast efter att man applicerat detta. Men detta hjälper absolut till och gör så att det torkar mycket mycket snabbare! Kanske något för småbarnsmammor eller som jag, valp-mattar? ”

Mineral Drops (1) Mineral Drops (2) Mineral Drops (3)

Sedan skrev jag också tidigare om de fantastiska nagellacken  (<- klicka) från Avon, som också torkar snabbt och håller otroligt bra. Avon (<- klicka)  har också ett snabbtorkande spray, vill du veta mera om det så skriv en kommentar här nedan eller skicka ett mejl till mejladressen du ser i den högra spalten.

8 reaktioner på ”Jag tipsar er igen: Få nagellacket att torka snabbare

  1. Seche Vite är det överlack som torkar absolut snabbast enligt mig, den ger även en hög glans och hållbart lack. Den presterar absolut bäst om ens egna nagel i sig är av det hårdare stuket, den torkar lika fort på mjuka naglar med hållbarheten är inte lika lång med tanke på att en mjuk nagel är mer ”rörlig/böjlig” och då spricker toplacket fortare… Men, absolut det bästa toplacket! 🙂

  2. Lät intressant, aldrig hört om detta märke 🙂 Jag använder Seche Vite som Cessi har skrivit här innan. Älskar det och använder det alltid. Det blir fin glans och håller så bra med det. Och det bästa – torkar fort ^^

Kommentera

