Tårar av glädje

Det finns presenter och sen finns det presenter. Materiella och sådana som går rakt in i hjärtat. Känslofyllda, personliga. Jag har alltid älskat personliga presenter som berör mig.

Igår trillade det ner en försenad födelsedagspresent åt mig i postlådan. Presenten var från en av mina bröder. Jag har fyra yngre bröder, men har tyvärr endast fått dela vardagen under samma tak som en av dem. Kanske därför som han kommit mig extra nära på något vis. Vi har alltid delat ett speciellt syskonband, som ingen annan någonsin har förstått eller kommer att förstå. Endast vi. Jag skulle hoppa från klippor och gå genom eld och vatten för honom, så som för mina andra bröder. Jag vet att han skulle göra det samma för mig.IMG_9407

Vi är väldigt lika på många plan, min bror och jag. Trots att vi endast delar en förälder. Vi har svårt att uttrycka oss via tal, och verkligen säga det vi känner. Vi uttrycker oss båda bäst genom text och bilder. Vi är båda rätt så känslosamma av oss och försvarar varandra tills vi inte står upp nå mer. Vi kämpar för varann och vi önskar båda att saker och ting kanske hade sett lite annorlunda ut.

Presenten bestod av två delar, en del som är så personlig att jag behåller den för mig själv. En del som ni får se ett litet litet hörn av. Min bror är otroligt duktig på att teckna. Han har verkligen en talang för det. I presenten hade han sammanställt en bok åt mig, med teckningar och texter ämnade för just mig. De träffade verkligen som en pil i hjärtat. IMG_9401Då jag fick presenten grät jag dels glädjetårar och dels sorgetårar. Glädjetårar över att ha en så fin bror som finns där för mig. Sorgetårar dels för att vi bor så väldigt långt ifrån varandra och dels för mycket annat vi gått igenom tillsammans. Det finns vissa saker här i livet man alltid kommer att bära med sig, som extra tyngder på axlarna.

Tack Kim, jag skickar alla vackra ord och texter raka vägen tillbaka till dig. Vi har stöttat och kämpat för varandra många gånger du och jag. Och jag vet att vi kommer att göra det tills vi tar våra sista andetag. Finns här för dig, då, nu, för alltid. Var i världen du än befinner dig ❤

6 reaktioner på ”Tårar av glädje

Kommentera

