Vårt nya terassmöblemang

Igår visade jag er bild från terassen och på min örthylla. Vi fortsätter på samma linje, terassen. Den har nämligen fått sig ett riktigt ansiktslyft i form av möbler. Genast då det stod klart att vi skulle flytta hit och få en terass, så visste jag att jag vill ha ett ordentligt terassmöblemang. Där man kan sitta och äta, dricka kaffe, blogga, njuta och umgås.

Hittills har vi haft ett litet rottingmöblemang och två gamla stolar med en litet bord. Vi skulle knappast ha något än idag, om det inte vore för mommos inflyttningspresent. Med ett presentkort av henne kunde vi köpa oss precis det bord vi ville ha och dessutom ännu ha lite kvar på presentkortet. Jag har redan tillbringat mera tid på terassen nu under veckan vi haft det än under hela tiden vi bott här. Det börjar bli riktigt hemtrevlig här utomhus nu, med min kära örthylla och möblemanget. Så tack till både min mamma och mommo! img_2054img_2057Nästa år är planen att vi eventuellt skall slipa och måla terassens golv och staket. Så då blir den ännu finare, men för denna sommar som finns kvar i år duger detta perfekt.

En reaktion på ”Vårt nya terassmöblemang

Kommentera

