En vacker sommarnatt

De här bilderna tog jag också ute på skären. Sommarnätter är verkligen ljuvliga. Speciellt då det är sådär vackert, tyst och småvarmt. Förutom myggen, de gör i alla fall mig otroligt frustrerad. Och här i Österbotten verkar de vara ettrigare än någon annan stans på jorden. En sommar utan sönderbiten kropp, ingen österbottnisk sommar tydligen. Då vi kom från skären förra helgen så hade vi båda svårt att sova flera nätter efteråt, eftersom hela kroppen bara kliade. Vaknade flera gånger mitt i natten av att höra den andra klia sig frenetiskt på benen. Har som tur är blivit bättre nu, men har någon bra tips mot myggen så tar jag mer än gärna emot. Förutom den lilla detaljen så gillar jag sommarnätter.IMG_2126 IMG_2091

2 reaktioner på ”En vacker sommarnatt

  1. ThermaCELL (googla) funkar bra utomhus, fast de jagar inte bort myggorna från så stort område. Men man kan t.ex. ha den på bordet om man sitter ute.

    Inomhus: Om ni har elektricitet vid villan kan ni skaffa en Raid ”sähköinen hyttyskarkotin” som man sätter i eluttaget. De funkar jättebra i minst 8 timmar, så om man stöpslar i en sån innan man går och lägger sig får man sova i fred!

    1. Bra tips. Tack! Skall googla Thermacell. Tyvärr har vi inte el, annars skulle jag definitivt ha testat den också. Tycker de vanliga myggspiralerna och myggsprayen fungerar så dåligt plus att min andra hälft inte tål doften.

Kommentera

