Det absolut bästa nagellacket

Mascaror och nagellack är något jag kämpar med hela tiden. Sökandet efter det perfekta, absoluta, DET. Mascaran kämpar jag fortfarande med, visst har jag hittat sådana jag tycker är bra och sådana jag köper igen. Men det perfekta har jag inte funnit ännu.

Nagellack är samma historia, åt mig håller de max en dag typ. Jag har testat H&M:s, Essie, Rimmel, Loreal och så vidare. Ibland betalar man 2 euro för dem och ibland 10, men för mig håller de lika dåligt. Hur irriterande är det inte då man lackat naglarna, suttit där med fingrarna spretade åt alla håll och kanter 30 minuter och sedan börjar det flaga redan samma kväll. Grymt irriterande.

Men nu, mina kära vänner. Nu har jag hittat det. Nagellacket som håller. Det är enkelt att lacka med, torkar snabb, håller definitivt längre än en dag och är förmånligt. Det är AVONS nagellack. Jag har testat både Avon pro+ och Avon Gel Finish. Nagellack (2)Gel Finish är ett tre-i-ett lack, du behöver alltså inte sätta varken underlack eller överlack om du inte vill. Jag sätter det ändå, åtminstone överlack. Men man behöver alltså inte. Det täcker ganska bra med endast ett lager, men jag sätter alltid två för extra hållbarhet. Lacket ger en fin glans och precis som de marknadsför det som – en gel finish.Nagellack (4)Avon Nailwear Pro+, det skall hålla 12 dagar. Åt mig håller det nog inte så länge, men nog bättre än ett ”vanligt” nagellack. Detta är också lätt att lacka med och ger fin glans. Det här lacket har gjort mina naglar starkare (kan vara båda lackens förtjänst). Förut led jag av naglar som brast var och varannan dag, skivade sig och var allmänt svaga. Nu är mina naglar märkbart starkare och de håller, fast jag smäller i dem här och där.Nagellack (1) Jag har blivit över förtjust i dessa lack och kommer ALDRIG att köpa några andra nagellack mera. Dessa finns i många olika färger, matta, glitter och så vidare. Valmöjligheterna är många.

Vill du veta mera om dessa eller beställa lacken åt dig själv så tveka inte att kontakta mig. Via mig kan du enkelt beställa dina egna Avon produkter eller skaffa dig ett eget kundnummer och på så sätt beställa själv. Avon har 90 dagars nöjdhetsgaranti, det vill säga – är du inte nöjd får du lämna tillbaka produkten och får pengarna tillbaka. Även fast du använt produkten! Bättre än såhär blir det inte. 

6 reaktioner på ”Det absolut bästa nagellacket

  1. Fint inlägg och fina bilder! Jag älskar också hållabarheten på Nailwear Pro+, verkligen märkt skillnad från andra lack 🙂 Sen tycker jag det blir riktigt jämnt och fint också som jag tycker att kan vara svårt med vissa lack. Nu har jag börjat med gel strength underlacket som funkar jättebra för mig – den stärker naglarna och fast man inte har nagellack ser de riktigt fina och välvårdade ut.

    1. Tack! 🙂 ja, det stämmer också, jämt och fint blir det. Också med ljusa lack, som det ibland kan vara svårt att få jämna. Gel strenght har jag inte testat ännu, men skall definitivt göra det snart 🙂 Är också sugen på att testa ett matt nagellack, har aldrig gjort det. Desto mera de glänser, desto bättre – tycker jag. Men det vore intressant att testa 🙂

  2. Verkar intressant! Dock skulle jag säga att underlack kunde vara nödvändigare än överlack vad gäller lack med gel-finish – lite beroende på färg – med tanke på att en del färger kan lämna naglarna missfärgade efter att man tagit bort lacket. Detta gäller speciellt gult och grönt, men kanske även blått, rött, lila etc kan missfärga. Vet bara att vissa färger ger mera missfärgning än andra, sen kanske det också är lite individuellt hur lätt naglarna drar åt sig av missfärgningar 🙂

    För mig håller nagellack i allmänhet ganska bra, ibland kan de hålla sig acceptabla i upp till en vecka, ganska oberoende av märke 🙂 Beror förstås på hur mycket jag diskar etc också.

    1. I och med att gel-finish lacket är ett ett-tre lack, så antar jag att det har samma egenskaper som ett underlack, färglack och överlack. Jag väljer bara att ändå sätta överlack, eftersom jag tycker resultatet blir ännu bättre då. Redan utan överlack är resultatet bra och glansen finns där. Det är bara min egen åsikt att jag ändå vill sätta överlack. Men mina naglar drar inte åt sig speciellt mycket färg heller, gör de det så är det säkert säkrast att ändå sätta underlack som du säger 🙂 Vad roligt att nagellack håller så länge åt dig, åt mig är det nästan alltid max en dag. Men gellack håller inte åt mig heller mera än ett par dagar, har tydligen sådan nagelkvalite att det inte vill fastna 🙂

Kommentera

