En dag full av överraskningar

Igår tog en av oss steget till att bli halvvägs till femtio. Guess who. I och med att vi båda jobbade igår och han dessutom jobbde kvällsskift, så hade vi inga storslagna planer angående firandet. Vi firade något smått på lördagen efter jobbet.  Vi åkte in till stan och tog en terassdrink på Faros. Vi hade inte besökt varken Faros eller Strampen ännu i år, så det var väl på tiden. Dock var det väldigt kallt så vi sökte oss hem under varsin filt ganska snabbt. In till sena natten satt vi istället uppe och bara talade, bra så också. Färdigt firat så, tänkte jag, men inte.

Jag vaknade till många överraskningar igår. Ja, jag erkänner, det var jag som fyllde. Först då jag kom ner på morgonen var köksbordet fyllt med serpentiner, bakelser, godis och mycket mer. En stund senare fick jag också en väldigt fin present. Något jag önskat mig väldigt länge och något som gjorde mig väldigt rörd och varm i hjärtat. Vad får ni veta senare. På jobbet fick jag en födelsedagskram, gratulationer och åt bulla med arbetskollegerna. Gratulationer trillade in här som var under dagens gång, varje gång blev jag lika glad.

Då jag kom hem väntade det en stor bukett rosor vid dörren. Adresserat till mig. Första gången jag fått blommor med bud, kändes verkligen roligt. Pappa och co. hade varit i farten och lyckades verkligen överraska mig. Gillar överraskningar, så tack för det. På kvällen kom ännu två vänner på besök för att gratulera mig, med sig hade de en söt och väldigt kreativ present.

Så en mycket bra dag var det, tack för alla gratulationer, presenter och omtanke. Ingen större ålderskris har jag fått ännu, den hade jag då jag fyllde 24, så kanske jag slipper den detta år. Som min ena vän sade ”Trots att du är närmare 30 än 20 för var dag som går, så betyder det inte att du är gammal ännu”. Tack allihopa!

IMG_1896 - Kopia IMG_1915

4 reaktioner på ”En dag full av överraskningar

Kommentera

