Ibland kan man fynda

Ett inlägg skrivet från tåget mellan Vasa-Tammerfors här igen, hej. Trots att dessa resor börjar kännas småjobbiga och ibland ganska onödiga, så är det ju perfekt tid för att blogga i alla fall. Utnyttjar oftast tiden på tåget till max, brukar få en massa saker gjorda. Detta är min sista Tammerfors resa nu före sommaren. Jag återvänder först i höst igen, vilket ärligt sagt känns skönt. Tammerfors och jag klickar inte riktigt just nu.

Till dagens inlägg, mina fynd jag gjorde här om dagen. Jag är ganska dålig på att fynda på loppis, men blir helt klart bättre. Då jag var yngre tyckte jag loppis var äckliga och hade grym fobi för dem. Men nu har jag insett att det nog inte är så farligt och att man kan hitta en hel del skatter bland allt bråte. Plus att jag har sett att det också finns fräscha och fina loppisar, inte bara sådana där man knappt vill röra någonting.

Jag fyndade en te-låda för ynka 2 euro. Utgående från lådans utseende så tippar jag på att den ursprungligen varit mycket dyrare än så. Eftersom han gillar att ha 123 olika tesorter i skåpet, så passade denna låda perfekt. Den har olika små fack för olika tesorter. Endast två euro på Adam & Eva, chiching.

Sedan hittade jag en bricka på Fyndis, också för två euro. Jag gillar att ha någon form av fat eller bricka på vardagsrumsbordet med ljus och diverse prylar. Denna fungerade ypperligt för det ändamålet. Då jag tröttnar på att ha den där kan jag enkelt använda den som kaffebricka istället.

Om ni undrar varför jag fotograferat mina prylar på golvet, så är det för att det fanns en sovande sambo utan strumpor i soffan och en sovande Bianca bredvid honom. För husfridens skull valde jag att ta ner brickan från vardagsrumsbordet och använda golvet som min målarduk. I och för sig kanske ni inte ens undrade över den saken, ni kanske inte ens märkte det. Men nu vet ni i alla fall, sanningen bakom bilderna.Loppisfynd (5) Loppisfynd (6) Loppisfynd (3) Loppisfynd (4)

2 reaktioner på ”Ibland kan man fynda

Kommentera

