Det snurrar i min skalle

Hur  jag har velat blogga de senaste dagarna. Har varit så mycket jag velat skriva, men jag har bara inte orkat. Så enkelt är det ibland. Dagarna har verkligen inte varit tråkiga och utan saker att göra. Tvärtom. Uppe med tuppen varje morgon och går och lägger mig alldeles för sent. Jag börjar känna mig väldigt trött och stressar alldeles för mycket över flytten. Jag har otroligt svårt att slappna av i situationer som dessa och också svårt att pausa. Min hjärna går på repeat just nu, flytta, packa, flytta, packa, flytta, packa. Helst av allt skulle jag vara i nya lägenheten dygnet runt och packa upp. Tur att jag måste fara till jobbet ibland, så jag blir tvungen att ta en paus.

Vi flyttar lite (läs: mycket) saker varenda dag, men ändå känns det som de aldrig tar slut. Igår var vi i lägenheten hela dagen och fixade och grejjade. Inhandlade diverse nödvändigheter och köpte en ny säng. Fyndade även staket som vi skall inhägna gården med, blir perfekt för Bianca. Nya hyllor och klädstänger som skall sättas in i garderboben är också under planering. Nya gardinstänger är på kommande. Gräsmattan skall kalkas och den öppna spisen skall målas. Vi har mycket att fixa och trixa med. Tur att vår fastighetsskötare sköter en hel del. Fast det är ganska tungt att hålla på så är det samtidigt roligt, verkligenbild (4)

Bianca trivs redan som fisken i vattnet i vårt blivande hem. Hon njuter av att ha större yta och friheten med egen gård. Hon springer ut och in mellan köket och terassen, sitter i trappan till övrevåningen och spanar och vill inte åka hem därifrån på kvällarna. Vi kommer nog att få det väldigt bra där. Ser så fram emot att flytta dit officiellt, en vecka kvar nu!

8 reaktioner på ”Det snurrar i min skalle

  1. Tänkte precis som Åsa att jag väntar på bilder.. 😉
    Men tillika lider jag med er då jag minns vilket kaos vi hade förra våren då vi flyttade… Roligt, men tungt och jobbigt. 🙂

  2. Kul men otroligt jobbigt med flytt! Ni ser ut att få det fint. 😀
    Och jag har inte kikat in här innan, och måste bara säga, vilken fantastiskt vacker hund!!
    Skulle också vilja ge min hauski en egen gård. 😀

    1. Tack,vi kommer nog att få det riktigt bra i det nya hemmet 🙂 Tack, visst är hon fin min lilla Bianca 🙂 Ja, känns bra att kunna erbjuda henne lite mera ”frihet” genom att ha en egen gård 🙂

Kommentera

