10 Månader

På söndagen fyllde Bianca 10 månader. Jag vet inte vart tiden rusar iväg, har väldigt svårt att förstå att hon springer i rasande fart mot ett år. Alldeles just satt jag nervöst i väntrummet hos veterinären för att se om hon skulle överleva kejsarsnittet. Alldeles just satt jag och funderade på vad jag skulle döpa henne till. Alldeles just inhandlade jag hennes första leksak. Alldeles just flyttade hon till mig. Det var ju alldeles just.

Trots sin unga ålder har Bianca redan varit med om mycket. Som tolv veckor hade hon urinvägsinfektion och som åtta månader fick hon dra ut en tand och diagnosen slipped tendon. Före vi fick diagnosen slipped tendon såg Biancas dagar ut som så att vi tränade mycket, besökte skogen varje dag, hade just fått bra rutiner, börjat en valpkurs och började få ordning på tillvaron helt enkelt. Sedan kom diagnosen, vi förberedde oss på det värsta men slapp trots allt ganska lindrigt undan. Operationen i sig har inte förändrat henne tycker jag, i varje fall inte till det sämre. Vi har haft lite paus i träningen och skogsbesöken, fick avbryta hundkursen och sätta in andra rutiner för ett tag. Men vi börjar sakta men säkert kravla oss tillbaka till det gamla. Bianca har utvecklats från en super energisk, envis, tuff, modig, lekfull, sprallig och söt liten sheltievalp till en kontrollerad, lydig, modig, lekfull, glad och ännu sötare unghund.

Bianca 10 månader kan fortfarande sitt, ligg, rulla, hälsa, vänta, tass, varsågod och nej. Hon kan ännu till nos (röra med nosen vid min näsa), gå och sova, stå fint på bakbenen, high five och buga. Vårt nästa mål är att lära oss gå fint vid sida och kanske något annat kul show-off tricks. Huvudsaken hon fungerar i vardagen och att vi har tydliga regler på vad som är rätt och fel. Speciellt nu när vi flyttar till nytt gäller reglerna från första stund, utan undantag.

Hon är duktig på att sysselsätta sig själv, leker självständig med sina leksaker. Hon klarar sig bra ensam hemma på dagarna då jag är på jobb. Hon älskar nya människor och hälsar kanske lite för uppspelt på alla. Hon kommer bra överens med alla hundar och även människor. Nu är hon också totalt rumsren.

Bianca är den härligaste på hela jorden, super mysig och min absoluta bästa vän. Den kärlek jag känner för henne är totalt obeskrivlig. Hon förgyller min dag och jag kan inte tänka mig en dag utan henne. Hennes fullständiga namn är Minimix Especially for You, och det är precis vad hon är. Escpecially for me, Bianca ❤

IMG_1606 - Kopia

2 reaktioner på ”10 Månader

  1. Nu hoppas jag på en lugn skön sommar för dig och Bianca. Jag är så glad att du har fixat allt detta galant även om det varit flera tuffa prövningar. Jag är också så glad för att du haft din andra hälft vid din sida också som hjälp, det är guld värt. Nu kan det bara bli bättre framöver ❤

    1. Det hoppas jag också Bra har allting gått, trots omständigheterna. Det känns som att det är nu som allting börjar, livet med varandra. Och jag är glad för att jag haft dig som hjälp, utan dig skulle det inte ha gått såhär bra. Det är guld värt ❤

Kommentera

