En Välförtjänt Paus

Påsken är förbi, så även vår Umeå resa. Nu i efterhand känner jag verkligen att Umeå resan var väl behövd. Ibland behöver man inte resa speciellt långt bort för att ändå få slappna av och glömma vardagen för en stund. Jag har väldigt svårt att slappna av hemma i vardagen, har svårt att glömma bort alla sysslor och allt som borde göras. Är ganska stressad för det mesta och planerar min dag minut för minut. Då är det faktiskt bra att åka bort ibland, till en plats där det inte finns något som heter disk eller byke.

Så Umeå var med andra ord riktigt lyckat. Det var ju påsk, så en del små affärer var stängda men de stora shoppingcentren var öppna. Vi gjorde egentligen ingenting speciellt, bara njöt av ledigheten. Gick omkring på Umeås gator och såg oss omkring. Det var som sagt länge sedan jag varit till Umeå, jag ihåg att det var större.

Vi fick flera tips om att besöka Lottas Krog, det gjorde vi också. Det var en mysig pub och mikrobryggeri som också hade matservering. Tyvärr var plankan som jag beställde slut, så jag fick en modifierad variant. Stämningen var bra och maten var ändå god. Vi besökte också Megazone, ett aktivitetscentrum jag också fick tipset om. Där kunde man bland annat spela biljard, spela inomhus paintball och så fanns någonting som kallades fortet. Fortet var olika celler där man skulle lösa olika utmaningar, ungefär som fångarna på fortet. Tyvärr behövde man vara lag på minst tre personer där, men en annan gång skall vi definitivt besöka det. Tack för tipsen som trillade in!

Hoppas ni andra också hade en fin påskhelg!

Umeå saramariaexenia.wordpress (4) Umeå saramariaexenia.wordpress (6)Umeå saramariaexenia.wordpress (7)Umeå saramariaexenia.wordpress (1) Umeå saramariaexenia.wordpress (3)Umeå saramariaexenia.wordpress (5)Umeå saramariaexenia.wordpress (2)

Kommentera

