Vi drar till Umeå

Så var det dags för påskharar, kinderägg, påskgräs och hela faderullan igen. Har ni påskpyntat något? Inte jag. Lustar inte alls att pynta något i den här gamla lägenheten, då vi vet att vi har en ny på kommande. Igår var det långfredag, en dag som faktiskt alltid känns lång också. Gjorde ett besök till svärföräldrarna. Åkte dit med en liten påskleverans, dock utan duk på huvudet och kvast i handen. Sedan anlände mamma och hundarna till Vasa, också de utan duk och kvast.  Hon har semester och tänker tillbringa den i Vasa med oss, till både min och Biancas glädje.

Då vi en gång har hundvakt tänker vi ta chansen att utnyttja situationen lite grann. Vi hoppar på båten över till Umeå om sisådär en timme. Där stannar vi en natt och kommer tillbaka på söndag kväll. Vi har pratat om att åka till Umeå väldigt länge, men det har aldrig blivit av. Sen är det inte heller bara sådär att åka iväg, i och med vår lilla fyrbenta. Det är väldigt länge sen jag har varit i Umeå. Då vi var små och besökte mommo i Vasa titt som tätt så åkte vi till Umeå varje sommar. Jag har egentligen inga minnen från det, förutom en endaste minnesbild. Det en bild av då vi går omkring på Umeås gator, min lillebror sover i vagnen och mamma skuffar vagnen. Jag går bredvid med mommo. Det är enda minnet jag har. Kanske på tiden att skaffa nya minnesbilder.

Men ni som varit i Umeå på sistone, vad skall vi göra där? Något vi borde se? Bästa restuarangen? Hit me with era bästa tips, Tack. Och sist men inte minst, Glad påsk mina vänner!Gdansk (26)

En bild från vår senaste resa, Gdansk.

2 reaktioner på ”Vi drar till Umeå

Kommentera

