Jag har en hemlighet

Som jag nämnde igår så har jag en hemlighet. Det finns en sak som håller på att hända i mitt liv, som inte ni vet. De närmar sig med stormsteg, ena förberedelsen efter den andra checkas av. Vi visste att det skulle hända, vi ville att det skulle hända. Saker förändras, byts ut, försvinner och kommer till. Förbereder och planerar så långt vi kan. Ja, det kanske är dags jag berättar. Eftersom jag redan har bananlådor stående i vardagsrummet och möbler flyger ut och in, så är det väl dags.

Vi skall flytta! Jee. Äntligen. Som ni minns så skrev jag ju i ett tidigare inlägg att vi letade lägenhet, och som vi letade. Vi såg på ett tjugotal lägenheter live och några till på nätet. Vi hittade endast en vi fastnade riktigt ordentligt för, den som vi sedan inte fick. Vår egentliga dröm var hela tiden att hitta ett radhus eller parhus. En liten gårdsplätt åt Bianca, ett garage åt honom och något som föll mig i smaken. Efter ett tag gav vi nästan upp vår dröm, inget sådant dök upp.

Men plötsligt, där var den. Vår dröm lägenhet. Vi tog kontakt, åkte på visning och fick meddelandet samma dag – att vi får den. Lyckan var total, är total, även om vi inte riktigt förstår det ännu heller.

Det är ett parhus i Böle. Var tusan är Böle, tänker du nu? Jag vet, tänkte samma sak. Men det är där då du kör mot Smedsby, du vet. Inte alls långt borta. Det är en tvåvåningslägenhet på 110m2. Helt sjukt. Jag skall bo i nästan lika stort hus som min mamma. Kan ni fatta, jag kan inte. Lägenheten består av en stor tambur, stort badrum, en nedrevåning med ett öppet kök och vardagsrum med öppen spis. På övrevåningen hittar man två sovrum samt ett rum imellan dem. En balkong ut från det rum som skall bli vårt sovrum och en stor terass med tillhörande gård nere vid vardagsrummet. Sedan ännu ett garage till på det. Helt otroligt. Och detta får vi bo i för nästan samma hyra vi har nu.

Den officiella flytten är 1.5, men bananlådorna och möblerna kommer att börja åka redan i mitten av april. Sådär sakta men säkert börjar det kännas verkligt. Då vi redan inhandlat en ny soffa och gamla hyllor och skåp åker ut via Findit-köpare titt som tätt.

Det här om något kallas för vuxenpoäng. Chiching.bild (3)

Såklart kommer ni att få se bilder sedan, men nu får ni bara en bild på trappan vår. Eller den är inte ännu vår, deras.

5 reaktioner på ”Jag har en hemlighet

Kommentera

