Glädje & Lycka

Vi är så glada här efter fysioterapeutens fina besked. Jag inbillade mig själv att benen var i sämre skick och att vi ännu hade en kämpig väg att vandra. Men nu får vi redan gå på en 15 minuters morgonpromenad, och det är lycka efter att ja stått stilla på en gräsplätt fem minuter i fyra veckor. Jag märker att Biancas huvud och kropp redan mår så mycket bättre. Motion är så viktigt, både för oss människor och hundar.

Före hela denna sjukdomsresa började, så hade vi kommit in i väldigt bra rutiner med Bianca. De dagliga rutinerna fungerade, vi tränade och lekte, gick på valpkurs och lärde oss vett och etikett. Mycket synd att vi var tvungna att avbryta kursen och träningen. Hennes rutiner har ju rubbats rejält under denna tid, men de får vi nog snabbt tillbaka tror jag. Var också orolig att all träning skulle gå förlorad, men icke sa nicke. Bianca måste alltid vänta innanför ytterdörren innan vi går ut, hon får inte gå ut förrän jag gett lov. Nu har jag burit ut henne i nästan fem veckor. Antog därför hon hade glömt denna lilla regel. Men nog satt hon så vackert och väntade igår då hon första gången fick gå ut själv igen. Fantastiska små hundar.hundkurs-i-kvevlax-6

Igår inhandlade jag en gymnastik boll åt Bianca. Den skall vi träna dagligen på. Bianca tycker det är superkul, så det underlättar saken. Då vi gör gympaövningarna där jag skall böja hennes ben på olika sätt, då strejkar hon lite och visar tydligt att detta inte är roligt. Men vi försöker så gott vi kan och jag tror hon vänjer sig. Det är trots allt för hennes bästa vi gör allt detta. Även om det kan vara svårt att förstå ibland då man är hund. Jag skall ta några bilder då vi gör vår dagliga gymnastik, så får ni se. För det är säkert såå kul att se en hund som hoppar upp och ner på en boll med framtassarna, haha. Kanske det kan vara intressant för någon i alla fall.

P.S. Jag har en hemlighet som jag inte ännu berättat för er här på bloggen, höll ögonen och öronen öppna. Kanske jag avslöjar den snart 🙂

Kommentera

