En morgon som de allra flesta

Tisdag morgon, sitter och dricker kaffe och ser på då Bianca leker med en strumpa. Har en ännu en hel timme innan jag måste bege mig mot jobbet. Härligt. Det må låta konstigt, men jag stiger hellre upp lite tidigare och har en morgon som består av lugn och ro istället för stress och spring. Morgonen är ofta den tidpunkt jag har tid att göra saker som skall göras, blogga, diska, vika byke osv. Då man kommer hem från jobbet kl. 18.00, då orkar man inte göra speciellt mycket.

Nåja, inte bryr ni nu er om vilken tidpunkt på dagen jag diskar heller. Annars då, joo. Trivs bra på jobbet och lär mig nya saker hela tiden. Imorgon och på torsdag är jag ledig, så skönt det skall bli. Har givetvis massa program inplanerat redan, men det är väl bara bra. Bianca har glömt allt som heter rutiner, vilket givetvis är totalt förståeligt, men annars inget nytt på den fronten. Hon klarar bra av att vara utan bandaget och anser sig själv vara redo för skog och mark. Får se om fysioterapeuten är av samma åsikt imorgon.
IMG_1590

Pampasveckan kickade ju också igång igår här i Vasa, tyvärr kommer inte jag att se speciellt mycket av den. Eventuellt att jag åker och ser på han och de andra som afterracer på leipis ikväll och sen skulle vi väl se 1G3B på lördag. Men det räcker nog så. Ingen studerande mera, bara att acceptera.

Kommentera

