Där jag hör hemma

Jag är tillbaka i Vasa, där jag hör hemma. Återvände igår, smutsig och trött. Haha. Trött kan man ju förstå, med smutsig syftar jag på tåg-smutsig. Sådär sjabbig som man ofta känner sig efter att ha åkt flera tåg ni vet. De andra dagarna i Tammerfors gick också smärtfritt och bra. Lärde mig bland annat om vilka skor och strumpor man bör använda, hur liktorn ser ut och varför man får åderbråck. Nästa vecka skall jag få öva mig på att göra fotvård i praktiken. Och sen ut i arbetslivet och öva, öva och öva. Tror jag kan vänja med vid systemet.

Bianca viftade på svansen så det nästan bildades en tornado då jag kom hem. Tror även han var glad att få hem mig, så han slipper de där tidiga morgnarna, hihi. Så skönt att kunna lämna Bianca i säkra händer då jag åker på skolning. Han vet hur hon fungerar, de trivs i varandras sällskap och jag kan lita på att han tar bra hand om henne. Det gör det mycket lättare att vara ifrån henne, dem.

IMG_0852 - Kopia

Idag har varit en riktigt bra dag. Solen har lyst som aldrig förr. Har trallat på Sunshine reggea hela dagen och varit allmänt glad. Måste säga att det verkligen är skönt att ha ett jobb och lite skola med igen. Att ha någonting vettigt att stiga upp till och att känna sig nödvändig. En känsla vi alla behöver känna. Känna sig nyttigt och behövd. Jag har varit ledig idag och spenderat den med att fixa undan diverse ärenden, städa upp här hemma och översatt lite skolmaterial. Och umgåtts med Bianca såklart.  Ikväll sker något som än en gång kommer att förändra framtiden stort, spännande. Men vad det är, det får ni inte veta än. Men det kommer att bli bra, det kan jag lova.

P.S. Idag fyller Bianca 9 månader. Det firar vi med hennes favorit, torkad kycklingfilé för hundar. Grattis tjejen min!

Kommentera

