Överlevde första dagen

Vilken respons på gårdagens inlägg, wow! Statistiken sprang upp i skyarna och kommentarerna trillade in här som var. Vad glad jag blir att ni är så många som önskar mig lycka till på mitt äventyr. Det känns som extra stöd och lite ”nu jävlar, nu fixar du det här”. Tack så mycket!

Jag överlevde första dagen. Intensiv var den och slut var jag, men fixade det ändå ganska galant. Har som sagt aldrig varit i Tammerfors innan, så vet absolut ingenting här. Mitt lokalsinne är inte det bästa (nu tänker de som känner mig att jag borde ha skrivit att det är värdelöst men lite snäll måste jag vara med mig själv), men det har blivit mycket bättre. Att läsa kartor är ju inte heller min starka sida. Hur kan man inte läsa kartor tänker ni, ja bra fråga. Alla har vi våra styrkor och svagheter. Jag får ju öva mina svagheter nu åtminstone.

Tur i oturen var i alla fall att gatan jag både skulle bo på och studera på fanns rakt framför mig då jag steg av tåget. Så att hitta blev inga problem. Väl framme i skolan blev jag förd till ett klassrum där ”någon trodde att jag eventuellt skulle vara där med någon grupp”. En stund senare kom en lärare i fotvård och presenterade sig, nog hade jag kommit rätt alltid. Sedan bestod dagen av en helt normal teorilektion om fotvård och mera specifikt naglar, nagelns uppbyggnad, olika nagelproblem och hur man gör en fotanalys. På finska. Klassen jag är med denna och nästa vecka består av 10 äldre damer. Misstänker de flesta är hemvårdare som nu också skall bli fotvårdare.bild (2)

Såhär efter första dagen känns det nog bättre. Jag förstår upplägget lite bättre. Däremot kan det ändra igen nästa månad då jag har ny lärare och ny klass på mina närvarodagar angående kroppsbehandlingar. I och med att jag hoppar från klass till klass och inte är med på allting, så är det lite flummigt och man är lite av en outsider i klassen. Det kommer att bli tufft och kämpigt, men jag skall i alla fall ge det är ärlig chans. En dag i taget.

Inatt har jag sovit som en stock, minns inte senast jag sovit så här bra. Omenahotelli tar bra hand om mig. Nu sitter jag och dricker mitt pulverkaffe och förbereder mig mentalt för dag två. Bara kaffekoppen är urdrucken skall jag springa ner till R-kiosken och köpa mig lite tandkräm. Alltid glömmer man något, såklart. 

Kommentera

