Glädjen med att få vakna till färdig middag

Dagarna går, jag klämmer in alldeles för mycket choklad i min stackars kropp, sträck tittar på vampire diaries och drömmer mig bort till ett nytt hem. Försöker motionera dagligen, men motivationen skriker av saknad. Irritationen i mitt huvud visar sin fysiska sida lite väl mycket och jag är trött och negativ. Bianca är glad och sprallig som alltid, men är trött på att inte få springa och leka. Hon har inga problem med att ha en tand mindre men tycker benen skulle kunna återgå till det de en gång var. Hon vill inte äta något annat än kycklingfileer för hundar och spottar ut sin vanliga mat.

Det låter som att det är dags för mig att återgå till ett heltidsjobb och som att Bianca bör få sin vanliga vardag tillbaka, eller vad säger ni? Såhär har våra dagar sett ut i princip. Det har varit stressigt och ledjot på en och samma gång. Jag är mera av en gnällspik än jag brukar vara och jag gillar det inte. Samtidigt som jag är mera avslappnad och dör inte varje gång jag ser ett dammkorn på golvet eller ett glas som är odiskat. Nåväl, idag skall jag underteckna ett avtal som sätter sprätt på min framtid. Vad får ni veta senare.

Men idag känns som en bra dag i alla fall, vaknade till doften av köttgryta. Har du stått och kokat gryta hela natten, tänker ni. Nepp. Han fyllde år igår och fick en Crock Pot Sloow Cooker av mig till present. Läs här om du inte vet vad det är. Kort sagt är det är stengodsgryta som värms upp långsamt med hjälp av elektricitet, kallas även slökokare, långsamkokare eller lågtryckskokare.

Han fyllde den igår med kött, morot, lök, champinjoner, kryddor och potatis. Nu har den stått och puttrat på väldigt svag värme i snart 10 timmar. Och doften jag vaknade till – härligt. Har på känn att denna kommer användas flitigt hos oss. Tänka att middagen gör sig själv så medan du sover eller är på jobbet. Måste bara vara helt fantastiskt. Får kanske återkomma då jag smakat grytan, om det blev lika bra som det doftar och ser ut. Någon annan som har en sån här? Erfarenheter? Åsikter?
Crock Pot (2) Crock Pot (4) Crock Pot (1)

Ni får ursäkta de halvtaskiga bilderna, satte inte så många minuter på att fotografera dem. Grytan har gräddstänk på sig efter tårtbakningen och blixten ger bilderna hemskt ljus. Men ni får leva med det, verkligheten när den är som bäst.

5 reaktioner på ”Glädjen med att få vakna till färdig middag

  1. Min bror och jag köpte denna i julklapp till mina föräldrar och de har använt den flitigt 🙂 Så skönt att ha maten klar sen när man kommer hem ^^

  2. Slökokaren är toppen! Fantastiskt att kunna tex fylla den med kött, rotfrukter och kryddor på morgonen och komma hem på eftermiddagen och ha en färdig middag väntande! Eller som i morse, vakna och ha middagsmaten klar.

    1. Eller hur, håller med precis i det du säger 🙂 Däremot har jag inte hört så mycket om den före pojkvännen började tala om den. Kanske den inte är så vanlig i Finland, eller vad tror du?

Kommentera

