Bättre än man trodde

Här flyter dagarna på.  Sportlovsvecka i Österbotten denna vecka, så vi har ledigt tillsammans här. Jag går fortfarande arbetssökande (dock inte länge till), han har sportlov och Bianca är ”sjukledig”. Vi njuter alltså av dagarna tillsammans och gör det som faller oss in, och det som passar in i Biancas situation.

Det är nu en vecka och en dag sedan hennes operation. Och det går bättre än jag någonsin kunnat ana. Hon är så fantastisk min lilla hund. Så otroligt anpassningspar. Hon accepterar att vi inte går långlänkar, hon accepterar att hon inte får springa fritt eller göra hastiga rörelser, hon accepterar att hon måste sova i bur med krage  – inte ett pip. Hon är så duktig så jag kan inte tro det är sant. Trodde det skulle bli jobbigare faktiskt. Dock har det endast gått en vecka av sex, så inte ropar jag hepp än. Men hittills går det suveränt. Just nu ligger hon vid mina fötter fastkopplad vid vardagsrumsbordet och försöker få tag på en skinkbit jag gömde i en gammal strumpa. Fastkopplad därför att hon inte får springa iväg till t.ex. fönstret för att hon hör något ljud plötsligt, och de är så otroligt snabba de här fyrbenta små vovvarna. Skinkbit i en gammal strumpa därför att hon nu som då behöver ny sysselsättning av nåt slag, så det gäller att gnugga geniknölarna för att hitta på nya tricks. IMG_0140

För övrigt har vi mycket roligt på gång nu. Före sommaren är här kommer det troligtvis att ske två roliga förändringar i mitt liv, i alla fall en. Mera om det då det är klappat och klart. Njut av sportlovet ni som har och ha en fin onsdag ni andra! 

Kommentera

